29 Şubat 2008 Cuma

Atatürk Sabetayist miydi? (2)


Atatürk Sabetaycı mıydı başlıklı yazımda Hillel Halkin tarafından yazılan yazının saçmalıklarını irdelemiştik. Sabetaycı ve Sabetayist kavramları aynı yola çıkıyor, ben sadece googla'da yapılacak aramalarda şansımı artırmak için her iki başlığı da kullanmayı tercih ettim, e siz de bu yazıyı okuduğunuza göre, fena etmemişim demektir ;-)

Efendime söyleyeyim, Atatürk'e Sabetayist diyenlerin ileri sürdükleri bir diğer "kanıt" da Atatürk'ün hocası Şemsi Efendi'nin Sabetayist olması. Hatta ve hatta Üsküdar'daki Sabetaycılara ait olduğu söylenen mezarlıkta onun mezarı bulunduğu söylenmekte. Gidip görmedim açıkçası, gözüyle gören varsa bana haber etsin lütfen. Fotoda da görebileceğiniz üzere, Şemsi Efendi'nin mezar taşında bağıra bağıra "ATATÜRK'ÜN HOCASI" yazmakta. Şimdi aklıma hemen şu geliyor, neden gizliliğe bu kadar önem veren Sabetaycılar burada bu reklamı yapma ihtiyacı hissetmişler??? Hadi diyelim ki Şemsi Efendi gerçekten Sabetayist idi, onun Atatürk'ün hocası olması Atatürk'ü Sabetayist yapar mı? Gittiğim anadolu lisesinde yabancı bir hocamız vardı, çok da severdim, ama onun Hristiyan olması, beni Hristiyan yapar mı? Böyle gerzekçe bir yaklaşım olabilir mi Allah aşkına?

Bir başka iddia da şair Abdülhak Hamit Tarhan ile alakalı, dedikoduya göre o öldükten sonra Atatürk'ün emriyle Zincirlikuyu'da Sabetaycılara ait özel bir adaya gömülüyor.

Tabi hemen akla bu dedikodunun ne kadar doğru olabileceği geliyor, ama ben bu konuya kafa yormuyorum bile, doğru kabul ederek devam ediyorum yoluma. Soruyorum şimdi: Bir Müslüman Sabetay mezarlığına gömülebilir mi? Hayır elbet... Bir Sabetayist de Müslüman mezarlığına gömülemez, doğru mu? Yani Atatürk Sabetaycı bir adam için "Tutun bunu Müslüman mezarına gömün" diyebilir miydi? Eee? Bunda garip bir durum yok demek ki... Ha şimdi diyeceksiniz ki, Atatürk o mezarlığın Sabetaycılara ait olduğunu nereden biliyordu? E be kardeşim, benim senin gibi garibanlar o mezarlığın Sabetaycılara ait olduğunu biliyorsak, Türkiye'nin en derin sırlarına vakıf Atatürk nasıl olur da bilmez?!

Gerçeğin peşinden gitmeye her zaman varım, eyvallah, ama akıl mantık yolundan sapmamak şartıyla... Allah bize bu mükemmel yargı araçlarını vermiş, biraz kullanalım, lütfen...

Hiç yorum yok: